Aktualności
Siła przyzwyczajenia (Cyrk egzystencjalny). Zapraszamy 24 i 25 marca

Siła przyzwyczajenia
Cyrk Egzystencjalny
(Die Macht der Gewohnheit)
Thomas Bernhard, przekład: Monika Muskała, reżyseria i kostiumy: André Hübner-Ochodlo
Scenografia: André Hübner-Ochodlo, Stanisław Kulczyk
Muzyka: Adam Żuchowski, na podstawie „Kwintetu Pstrąg” F. Schuberta
OBSADA: Caribaldi, dyrektor cyrku – Michał Kula, Wnuczka – Sylwia Oksiuta-Warmus, Żongler – Waldemar Cudzik, Pogromca – Adam Hutyra, Błazen – Bartosz Kopeć
Muzykę do spektaklu nagrał zespół w składzie: Karolina Piątkowska-Nowicka – skrzypce, Michał Markiewicz – altówka, Krzysztof Pawłowski – wiolonczela, Dominik Kisiel – fortepian, Paweł Osicki – perkusja, realizacja nagrań, Adam Żuchowski – kontrabas
Ile poświęci prawdziwy artysta, by stworzyć dzieło na miarę „wszystkich belzebubów świata”? Wystarczy tylko chcieć. Ćwiczyć! Ćwiczyć! Ćwiczyć! Aż do śmierci. Caribaldi, nad którym wisi faustowskie przekleństwo, by dotknąć istoty tworzenia – poświęci wszystko. Bez wątpienia, wszystkich! Zaślepiony swoją wizją dzieła perfekcyjnego najokrutniej katuje swoich artystów odzierając ich z ludzkiej godności.
Łukasz Rudziński, trójmiasto.pl: (…) Mimo naporu rzeczywistości, żyje jeszcze na szczęście wyobrażenie cyrku jako miejsca niezwykłego, magicznego, w którym spotykają się: dreszcze emocji z zapartym tchem, śmiech i łzy, kicz i poezja, ociekające brokatem i cekinami kostiumy oraz piękno ludzkiego ciała w ruchu a za grubą szminką klowna kryją się, walcząc nieustępliwie o pierwszeństwo, rozpacz z dramatem. Do takiego świata zaprasza nas w najnowszym spektaklu częstochowsko-sopockim André Hübner-Ochodlo
(…) Wirtuozersko bawi się rolą Żonglera Waldemar Cudzik, za nitki, raczej powrozy marionetek, pociąga Michał Kula (Caribaldi, dyrektor cyrku), który czyni to bardzo ekspresyjnie.
Anna Czajkowska, teatrdlawszystkich.eu: Inscenizacja Ochodlo zgodna jest z pulsem muzyki i muzyką przepełniona (ale jakże ironicznie!), bardzo sugestywna, przesiąknięta gorzkim, bolesnym humorem.
Henryk Tronowicz, Dziennik Bałtycki: André Ochodlo w odczytaniu tekstu Benharda sięga po ekspresję wstrząsową. Z przytupem wyciska przejawy koszmarnej paranoi cynicznego dyrektora. Caribaldi znęca się nad zatrudnianym zespołem, znajdując w tym osobistą satysfakcję. Korzysta z władzy nad personelem zależnym od jego bzdurnych kaprysów. Perwersyjne zadawanie bólu podwładnym sprawia mu dziką rozkosz.
Zapraszamy 24 i 25 marca
czas trwania spektaklu - 1 h, 25 minut (bez przerwy)