Aktualności

Siła przyzwyczajenia (Cyrk egzystencjalny). Zapraszamy 24 i 25 października

Siła przyzwyczajenia (Cyrk egzystencjalny). Zapraszamy 24 i 25 października

PREMIERA

Siła przyzwyczajenia

Cyrk Egzystencjalny

(Die Macht der Gewohnheit)

Thomas Bernhard, przekład: Monika Muskała, reżyseria i kostiumy: André Hübner-Ochodlo, asystent reżysera: Adam Hutyra

Scenografia: André Hübner-Ochodlo, Stanisław Kulczyk

Muzyka: Adam Żuchowski, na podstawie  „Kwintetu Pstrąg”  F. Schuberta, charakteryzacja - Ewa Michalak

OBSADA: Caribaldi, dyrektor cyrku – Michał Kula, Wnuczka – Sylwia Oksiuta-Warmus, Żongler – Waldemar Cudzik, Pogromca – Adam Hutyra, Błazen – Bartosz Kopeć

Inspicjent - Mariusz Korek

Muzykę do spektaklu nagrał zespół w składzie: Karolina Piątkowska-Nowicka skrzypce, Michał Markiewicz altówka, Krzysztof Pawłowski – wiolonczela, Dominik Kisiel – fortepian, Paweł Osicki perkusja, realizacja nagrań, Adam Żuchowski – kontrabas

Ile poświęci prawdziwy artysta, by stworzyć dzieło na miarę „wszystkich belzebubów świata”? Wystarczy tylko chcieć. Ćwiczyć! Ćwiczyć! Ćwiczyć! Aż do śmierci. Caribaldi, nad którym wisi faustowskie przekleństwo, by dotknąć istoty tworzenia – poświęci wszystko. Bez wątpienia, wszystkich! Zaślepiony swoją wizją dzieła perfekcyjnego najokrutniej katuje swoich artystów odzierając ich z ludzkiej godności.

Słynna komedia, która jest tragedią, jednego z największych pisarzy XX wieku niebawem zagości na częstochowskiej Scenie!

Premiera w Teatrze im. A. Mickiewicza w Częstochowie - 14 września 2019 r.

Premiera w Teatrze Atelier im. Agnieszki Osieckiej w Sopocie - 14 lipca 2019 r.

Czas trwania spektaklu: 1 h, 40 minut

Zapraszamy 24 i 25 października

Wywiad z reżyserem spektaklu André Hübnerem-Ochodlo przeczytasz w Gazecie teatralnej dostępnej w zakładce Aktualności (panel po prawej stronie)

Fragmenty recenzji:

Łukasz Rudziński, trójmiasto.pl: (…) Mimo naporu rzeczywistości, żyje jeszcze na szczęście wyobrażenie cyrku jako miejsca niezwykłego, magicznego, w którym spotykają się: dreszcze emocji z zapartym tchem, śmiech i łzy, kicz i poezja, ociekające brokatem i cekinami kostiumy oraz piękno ludzkiego ciała w ruchu a za grubą szminką klowna kryją się, walcząc nieustępliwie o pierwszeństwo, rozpacz z dramatem. Do takiego świata zaprasza nas w najnowszym spektaklu częstochowsko-sopockim André Hübner-Ochodlo

(…) Wirtuozersko bawi się rolą Żonglera Waldemar Cudzik, za nitki, raczej powrozy marionetek, pociąga Michał Kula (Caribaldi, dyrektor cyrku), który czyni to bardzo ekspresyjnie.

Anna Czajkowska, teatrdlawszystkich.eu: Inscenizacja Ochodlo zgodna jest z pulsem muzyki i muzyką przepełniona (ale jakże ironicznie!), bardzo sugestywna, przesiąknięta gorzkim, bolesnym humorem.

Henryk Tronowicz, Dziennik Bałtycki: André Ochodlo w odczytaniu tekstu Benharda sięga po ekspresję wstrząsową. Z przytupem wyciska przejawy koszmarnej paranoi cynicznego dyrektora. Caribaldi znęca się nad zatrudnianym zespołem, znajdując w tym  osobistą satysfakcję. Korzysta z władzy nad personelem zależnym od jego bzdurnych kaprysów. Perwersyjne zadawanie bólu podwładnym sprawia mu dziką rozkosz.

Foto: Piotr Dłubak

Galeria