Aktualności

Agnieszka Baranowska - reżyserka Stopklatki

Agnieszka Baranowska - reżyserka Stopklatki

AGNIESZKA BARANOWSKA

Aktorka, absolwentka Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, Wydział Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku; studentka V roku Wydziału Reżyserii Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie; przez cztery lata asystent/wykładowca na Wydziale Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku;

Dwukrotna stypendystka Stypendium Młodym Twórcom w Białymstoku, oraz stypendystka Rektora Akademii Teatralnej, Wydziału Sztuki Lalkarskiej;

Zrealizowała spektakle: Pochówek (własny tekst, reżyseria), 3 upadki Panny Julie (reżyseria i jedna z postaci), Kordian. Reinterpretacja dyplom studentów Wydziału Lalkarskiego w Białymstoku (adaptacja, reżyseria), Niepodległość trójkątów, czyli blaga komiczna o zabarwieniu dramatycznym monodram (adaptacja, reżyseria, wykonanie), Obrachunki Fredrowskie w Teatrze Bez Rzędów w Krakowie (adaptacja i reżyseria) oraz jeszcze w trakcie studiów autorski monodram Orlando grany i nagradzany na wielu festiwalach w Polsce i za granicą.

W trakcie studiów reżyserskich była asystentką przy spektaklu Letnie osy kąsają nas nawet w listopadzie Wojtka Urbańskiego w Teatrze im. T. Łomnickiego Na Woli, w Warszawie, Iwana Wyrypajewa przy spektaklu Słoneczna Linia w Teatrze Polonia w Warszawie oraz Wojciecha Adamczyka przy serialach: Ranczo i Dziewczyny ze Lwowa.

Zrealizowała czytania performatywne: Pijanych Iwana Wyrypajewa w Akademii Teatralnej w Warszawie, Zamku Kaniowskiego Seweryna Goszczyńskiego w Teatrze Ochoty w Warszawie, w ramach „Strasznego Sezonu”, węgierskiej bajki Margit Garajszki Bartók i drewniany książę w Centrum Rzeźby w Orońsku, oraz brała udział w czytaniu Pchły Szachrajki w reżyserii Katarzyny Herman na 42. Opolskich Konfrontacjach Teatralnych Klasyka Żywa; Jej ostatnie prace reżyserskie w ramach studiów: jedna z czterech etiud „Historii Bałkańskich”, była pokazywana na Festiwalu Malta w Poznaniu, zaś autorski spektakl „DZIEŁO” na Międzynarodowym Festiwalu Szkół Teatralnych ITSEL w Warszawie.

Obecnie realizuje swój spektakl dyplomowy STOPKLATKA Maliny Prześlugi w Teatrze im. A. Mickiewicza w Częstochowie.

 

Nagrody:

 Warszawa 2008 Wyróżnienie za monodram Orlando na VI Ogólnopolskim Przeglądzie Monodramu Współczesnego;

Tczew 2008 Nagroda w Dziedzinie Teatru dla spektaklu Orlando na IX Międzynarodowym Festiwalu

Działań Teatralnych i Plastycznych Tczew-Europa;

Lublin 2008 Pierwsza Nagroda ex aequo w kategorii Aktor za brawurowe wykonanie i plastykę spektaklu Orlando na IV Festiwalu Teatrów Niewielkich;

Łódź 2009 Nagroda Jury Komplementarnego i Nagroda Konferansjerów dla spektaklu Orlando na

VI Międzynarodowym Festiwalu Solistów Lalkarzy;

Gorzów Wielkopolski 2012 Pierwsza Nagroda ex aequo za dowcip, finezję i brawurową interpretację aktorską za spektakl Orlando

 

Warsztaty:

 

2008 warsztat z technik pracy z formą i ciałem z brazylijskim tancerzem i lalkarzem Dudą Paivą;

2012 warsztat „Całym sobą na scenie” – techniki relaksacji i rozpuszczania blokad w ciele,

prowadzenie – Katarzyna Łęcka;

2014 Warsztat z commedie dell’ arte z włoską aktorką, reżyserką i dyrektorką międzynarodowej

szkoły Accademia Internazionale dell’ Actore - Marią Giovanną Hansen;

2014 warsztat pracy aktora nad rolą, obserwacja prób do spektaklu Krzysztofa Zanussiego;

2015 Warsztat z techniki improwizacji Violi Spolin z prof. Jason’em Hale - dziekanem wydziału

teatralnego z amerykańskiego uniwersytetu w Ankarze;

2016 metoda Stanisławskiego - praca nad Wujaszkiem Wanią A. Czechowa z rosyjskim twórcą teatru

i pedagogiem teatralnym z Petersburskiej Akademii Sztuki Teatralnej Wieniaminem Filsztyńskim;

Gościnnie grała: w Teatrze Baj i w Teatrze Dramatycznym w Warszawie

FOTO: PIOTR DŁUBAK